Tuesday, September 23, 2014

Lizard Squad, Internets lägsta avskum

Okej, så det finns folk på internet som är riktiga äckel, våldtäktsmän, psykopater eller folk som förgriper sig på barn, och pratar på bion. Men min blogg handlar om spel, lite mindre mindre seriöst, men detta inlägg blir bitvis seriöst då jag skriver av mig om några puckon som alla borde känna till men ingen borde prata om. Jag vet redan att jag gör fel, men det finns fortfarande av någon outgrundlig anledning personer som tror att dessa killar är bra, har ett fint motiv eller drivs av en ideologisk ouppnåelig idé. Egentligen är de bara puckon som gillar att förstöra för folk.

Som dem själva i deras Ask Me Anything på Reddit så vet dem att de kan ta ner banker eller statliga servrar, men eftersom de som jobbar där inte är lika aktiva på Twitter så kommer det inte synas lika mycket. De gör därför allt för att ta ner stora speljättar så som Sony, Blizzard, Twitch samt försök på Xbox Live. Skadan är föga mer än frustration, uteblivet spelande samt några hundra Hardcore karaktärer i Diablo 3. Så kan man se det, man kan även se det i de miljoner som spelbolagen tappar, men då de som tur är, är så stora så klarar de sig.

Hade de slutat här hade jag inte brytt mig mer, polisen kommer få fatt på dem och de kommer få för korta straff, men tyvärr ska de kliva långt över gränsen. Samtidigt som de började trakassera Sonys nätverk så skickade de även in ett bombhot mot flygplanet som Sony Online Entertainments VD skulle med. Det spelar ingen roll om det var falskt, det faktum att man hotar någon till livet är inte i närheten av okej, detta är att skriva på en riktig tråkig dom när de väl åker fast.

Även om bombhotet kanske är det grövsta de gjort rent juridiskt så är det värsta rent moraliskt vad de gjorde sen mot samma person. De fotade hans avlidne fars gravsten, och skickade en bild till honom av den på Twitter med texten "Party In San Diego". Detta är avskyvärt, och de som gjorde detta borde i min mening låsas in och glömmas bort. Tyvärr kommer troligen John Smedley, SOEs VD, glömma deras personliga påhopp.

Tips på var LS kan hittas lämnas här.

Hoppas återkomma snart med roligare nyheter, Loot Crate!

No comments:

Post a Comment