Wednesday, August 13, 2014

Kort och blandat från Gamescom

Igår var en underbar dag att äga en Xbox One! För alla som såg showen som Microsoft hade i Köln så vet ni vad jag pratar om. Jag satt klistrad vid skärmen och kollade på medan de godbit efter godbit levererade nyheter.

Först, indiespel i drivor! Jag hoppas att detta är början till att fler fristående utvecklare vågar sig ifrån PC och kan komma till konsoler. Vissa lovande titlar är Ghost of a Tale, ett äventyrsspel där hjälten är en mus, Smite, ett MOBA spel med så kallad action baserad strid. Eller varför inte Escapist, där du ska rymma från ett fängelse?

Se glimtar av dessa med fler här: 


Andra mycket intressanta spel som visades upp mer i detalj och som fångade mitt intresse var Quantum Break, Tomb Raider, Fable Legends och nya Borderlands... Öhm, jag menar Sunset Overdrive.

Förutom spelen så såg vi även hur nya Halo Channel kommer se ut, med Sam Raimis nya Halo TV-Serie Nightfall, poängtavlor och massa annat gott om man gillar Halo.

Mer än det så kommer man numera även kunna boka och ladda ner spel digitalt innan de släpps för att slippa den oändligt långa nedladdningstiden när spelet väl släpps.

Som grädde på moset så kommer även fullt DLNA-stöd, så nu kan vi äntligen få en riktig Plex app!

No comments:

Post a Comment