Wednesday, March 26, 2014

Elder Scroll Online, hemläxan innan releasen

Om mindre än en vecka så får jag tillgång till Elder Scroll Online, det längtar jag till av två stora anledningar. Den första är att jag kommer ta halvdag på releasedagen, jag räknar ändå med att det strular, och är sedan ledig hela dagen efter så då hinner jag lira en hel massa. Allt kommer sändas på min Twitch, vilket jag måste bli bättre på att sända från. Det andra är att jag äntligen har ett vettigt spel att köra från datorn, jag har visat flickvännen till min samling av cirka 70 xbox-spel så vi har schemalagt tv-spelstiden mellan oss. Nu kan jag ha något att spela medan hon kör Fable 3 på jakt efter alla onda små gnomer.

Nu var det ESO jag skulle skriva om eller snarare, TES, The Elder Scrolls, jag har nyligen hittat en underbar YouTube-kanal med bakgrundshistoria till Tamriel. Jag är osäker på hur många timmar jag kollat på det, men det gör mig mycket mer peppad på att spela ESO, och jag längtar enormt mycket tills de släpper information om spel nummer sex i serien sen. Man kan väl hoppas på E3...

Här är första säsongen, där de går igenom Tamriels historia och kort om alla rasers historia.
Något att tänka på är att vissa saker de tar upp har inte ännu inträffat i ESO, då det utspelar sig innan spelen.

Ljudbok om Tamriel, för oss som inte har tid, ork eller koncentration att läsa oss till det i spelen. Helt underbart, plus att jag kan jobba medan jag lyssnar. Jag tycker väldigt mycket om konceptet och ska kika efter fler, när jag väl är klar med säsong två av denna.

No comments:

Post a Comment